ورود

عضویت




Search - K2 Improved Search Plugin by Offlajn
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
مکان شما:صفحه اصلی»بازی های رایانه ای»تحلیل،نقد و بررسی بازی ها

تحلیل،نقد و بررسی بازی ها

هزینه‌ در پروژه‌های بازی‌های ویدئویی بستگی به نوع پروژه از هزار دلار شروع و به صد میلیون دلار می‌رسد. امّا چه توجیه اقتصادی برای یک شرکت وجود دارد که به این میزان در یک پروژه‌ هزینه کند؟ ابتدا اینکه بازی‌های ویدئویی به دلیل ماهیت سرگرمی گونه‌ به عنوان بستر اصلی و سپس در بر گرفتن مفاهیم و موضوعات مورد نظر سازندگان، از ابتدا تا به حال، روند روبه رشد سوددهی بیشتر و بهتر را طی می‌کند. که طبق آمار منتشره در فاصله‌ی بین سال‌های 2000 تا 2014 که رکود اقتصادی هم به جان اقتصاد کشورهای غربی افتاد، میزان سود دهی بازار صنعت بازی‌های ویدئویی هر سال، مثبت و روبه رشد بوده است و بروز و ظهور بازی‌های موبایل و تبلت‌ها در سال‌های اخیر در رشد و همه گیر شدن، بسیار موثر بوده است.

هزینه‌ در پروژه‌های بازی‌های ویدئویی بستگی به نوع پروژه از هزار دلار شروع و به صد میلیون دلار می‌رسد. امّا چه توجیه اقتصادی برای یک شرکت وجود دارد که به این میزان در یک پروژه‌ هزینه کند؟ ابتدا اینکه بازی‌های ویدئویی به دلیل ماهیت سرگرمی گونه‌ به عنوان بستر اصلی و سپس در بر گرفتن مفاهیم و موضوعات مورد نظر سازندگان، از ابتدا تا به حال، روند روبه رشد سوددهی بیشتر و بهتر را طی می‌کند. که طبق آمار منتشره در فاصله‌ی بین سال‌های 2000 تا 2014 که رکود اقتصادی هم به جان اقتصاد کشورهای غربی افتاد، میزان سود دهی بازار صنعت بازی‌های ویدئویی هر سال، مثبت و روبه رشد بوده است و بروز و ظهور بازی‌های موبایل و تبلت‌ها در سال‌های اخیر در رشد و همه گیر شدن، بسیار موثر بوده است.

هزینه‌ در پروژه‌های بازی‌های ویدئویی بستگی به نوع پروژه از هزار دلار شروع و به صد میلیون دلار می‌رسد. امّا چه توجیه اقتصادی برای یک شرکت وجود دارد که به این میزان در یک پروژه‌ هزینه کند؟ ابتدا اینکه بازی‌های ویدئویی به دلیل ماهیت سرگرمی گونه‌ به عنوان بستر اصلی و سپس در بر گرفتن مفاهیم و موضوعات مورد نظر سازندگان، از ابتدا تا به حال، روند روبه رشد سوددهی بیشتر و بهتر را طی می‌کند. که طبق آمار منتشره در فاصله‌ی بین سال‌های 2000 تا 2014 که رکود اقتصادی هم به جان اقتصاد کشورهای غربی افتاد، میزان سود دهی بازار صنعت بازی‌های ویدئویی هر سال، مثبت و روبه رشد بوده است و بروز و ظهور بازی‌های موبایل و تبلت‌ها در سال‌های اخیر در رشد و همه گیر شدن، بسیار موثر بوده است.

بازی انقلاب 1979 به حوادث دوران سرنگونی شاه و همچنین گروگان‌گیری و تسخیر سفارت آمریکا می‌پردازد. این بازی به صورت چند شخصیتی است ولی بر اساس مشاهدات یک شخصیت طراحی شده. در طراحی نهایی، این بازی برای تبلت ها و پلتفرم‌های قابل حمله ساخته شده است.پیرنگ داستان بازی درباره‌ی جوانی تهرانی به  نام «رضا» است که بدون هیچ ایده‌ی سیاسی و تحت تأثیر جوّ حاکم، وارد جریان مبارزه برای سرنگونی رژیم شاه می‌شود. پس از خیانت نیروهای انقلابی به او، رضا تصمیم می‌گیرد به طور مخفیانه در مأموریت «چنگال عقاب» شرکت کند. این مأموریت را نیروهای آمریکایی برای آزادسازی کارکنان سفارت آمریکا طراحی کرده‌اند.

توماس لئو کلنسی در 12 آوریل سال 1947 در بالتیمور آمریکا متولد شد. وی در سال 1969 در رشته‌ی ادبیات انگلیسی از کالج سلطنتی بالتیمور فارغ التحصیل شد. علاقه‌ی شدید او به نویسندگی، باعث شد تا اولین رمان خود را به نام «شکار اکتبر سرخ» با همکاری موسسه‌ی مطبوعاتی نیروی دریایی آمریکا، در سال 1984 به چاپ برساند. این داستان به ماجرای حمله‌ی ناموفق یک ناو شوروی به کشور سوئد اشاره می‌کند.

گسترش روز افزون گرایش به اسلام در کشورهای غربی، نشان دهنده این واقعیت است که پروژه اسلام هراسی غرب در نهایت به شکست خواهد انجامید و سرانجام این اسلام است که فاتح قلب های مردم جهان خواهد شد. حقیقتی که غرب را بر آن داشته تا برای مقابله با گسترش تفکرات اسلامی در کشورهای تحت نفوذ خود، تمام قد وارد میدان شده و برای تغییر دیدگاه مردم عامه، توهمات کینه جویانه خود را در قالب های مختلف (رسانه ای و غیر رسانه ای) به جهانیان القاء کرده و در نهایت، وجود اسلام و مسلمانان را برای صلح و بقای جوامع بشری خطرناک معرفی کند!
در همین راستا، در سال های اخیر، تحرکات رسانه ای زیادی را از طرف جبهه غربی شاهد هستیم که طی آن به شدت سعی شده تا به عناوین مختلف، ماهیت وجودی زامبی ها را به مسلمانان پیوند داده و به دنیا اینگونه القاء کنند که خطر مسلمانان کم از خطر زامبی ها نیست و برای مقابله با آن ها باید بسیج عمومی تشکیل داده و وارد جنگی سخت و طولانی مدت شد!

بدون تردید، یکی از پرطرفدارترین بخش‌های موجود در بازی‌های رایانه‌ای را می توان بخش مبارزات چندنفره (آنلاین و غیر آنلاین) توصیف کرد. بخشی که در آن کاربر با قرار گرفتن در یک تیم که متشکل از افراد واقعی است، علیه افراد تیم دیگر یا رایانه، وارد نبرد شده و اقدام به شکست آن ها می کند.
جدای تمام جذابیت‌هایی که این مدل از بازی‌های گروهی در خود جای داده اند و باعث گرایش روز افزون تعداد زیادی کاربر در سراسر جهان می شوند، موضوع دیگری نیز در این بین وجود دارد که باعث شده تا بازی های چندنفره برای دولت مردان هم موضوعی مهم و استراتژیک قلمداد شود.
سازندگان این بازی‌ها (که اغلب آن ها بازی‌های جنگی و نظامی هستند) نرم افزارهایی را طراحی کرده اند که می تواند با رصد دقیق محیط بازی، آماری دقیق از نحوه عملکرد بازیکن ها را در اختیار آن ها قرار دهند. حساسیت و دقت این آمارها به حدی بالاست که حتی تعداد گلوله های شلیک شده در طول بازی را هم محاسبه می کند!

به نظر شما چگونه یک نویسنده و تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای می تواند از طریق پرطرفدارترین بازی تیراندازی جهان ( Call of Duty ) در مورد چگونگی جنگ‌های آینده به واشنگتن مشاوره دهد؟
برای یافتن پاسخ کافی است تا با متن زیر همراه باشید:

دهه 90 را می‌توان نقطه‌ی آغاز تولید گروهی از فیلم‌های رزمی دانست که خشونت جنون‌آمیز و افسارگسیخته، اصلی‌ترین دستمایه‌ی آن‌ها بود. در این فیلم‌ها که به نوعی مدرنیزه شده همان نبردهای خشن کلوزیوم‌ها بودند، مبارز پیروز برای جلب رضایت تماشاچیان (درون فیلم و بیننده‌های واقعی)، حریف شکست خورده‌ی خود را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رساند!
خارج کردن قلب حریف با دست خالی، کور کردن و تخلیه چشم، قطع دست و پا و... از نقاط خشن و مشترک اکثر این فیلم‌ها بودند که از قضا با استقبال خوبی از طرف فیلم بین ها و علاقه‌مندان به فیلم‌های رزمی نیز مواجه شدند!

بازی ولفنشتاین یکی از بازی‌های معروفی است که از سال 1981 برای کنسول‌های مختلف بازی منتشرشده است. این بازی در سبک اول‌شخص و پایه‌گذار سبک مخفی کار stealth game است.4 نسخه آن برای داس منتشر و نسخه ویندوزی آن در سال 2001 با عنوان بازگشت به قلعه ولفنشتاینReturn to Castle Wolfenstein توسط شرکت Activision به بازار جهانی آمد.
بازی در بستر جنگ جهانی دوم جریان دارد و ظاهر بازی این است که سرباز آمریکایی به نام ویلیام بلازکویچWilliam Joseph Blazkowicz برای مقابله با پروژه‌های خبیثانه آلمان نازی در میدان سخت نبرد مانند ابرقهرمان مبارزه کرده و در مراحل پایانی هر سری موفق به انجام این مأموریت و نجات جهان از شر آلمان نازی می‌شود!
در بستر این بازی حوادث مختلفی اتفاق می‌افتد. او نه‌تنها با آلمانی‌ها می‌جنگد، بلکه باید مقابلپروژه‌های شیطانی آن‌ها هم بایستد! و اینجاست که ذهن فعال مخاطب از خود می‌پرسد این چه پروژه‌ای است که بلازکویچ چندین مرحله برای خنثی سازی آن باید با ابر ماشین‌های آلمانی و موجودات شیطانی مانند ارواح خبیث و دیوها مبارزه کند؟!

صفحه2 از5

تماس با ما

اصفهان، شهرک امیریه، خیابان هفتم، فرعی سوم، پلاک 7

03137800803 - 09131649893 - 09131036850

03137800803

 

 آپاراتسروشتلگرامinsta1

logo-samandehi